Yönergemiz

T.C.

SAKARYA ÜNİVERSİTESİ

KARİYER GELİŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ YÖNERGESİ

BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç
Madde 1 – (1) Bu yönergenin amacı, Sakarya Üniversitesi Kariyer Geliştirme Koordinatörlüğünün amaçlarına, faaliyetlerine, yönetim organları ve bu organların görevleri ile çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

Kapsam
Madde 2 – (1) Bu yönerge; Sakarya Üniversitesi Kariyer Geliştirme Koordinatörlüğünün amaçları, faaliyet alanları, yönetim organları, yönetim organlarının görevleri ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak
Madde 3 – (1) Bu yönerge, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 4. maddesinin (a) fıkrasının 7. bendi, 47. maddesinin (b) bendi ile 14. maddesine ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar
Madde 4 – (1) Bu yönergede geçen;
a) Üniversite: Sakarya Üniversitesini (SAÜ),
b) Rektör: Sakarya Üniversitesi Rektörünü,
c) Senato: Sakarya Üniversitesi Senatosunu,
ç) Rektör Yardımcısı: Kariyer Geliştirme Koordinatörlüğünden sorumlu rektör yardımcısını,
d) Koordinatörlük: Kariyer Geliştirme Koordinatörlüğünü,
e) Koordinatör: Kariyer Geliştirme Koordinatörlüğü Koordinatörünü,
f) Personel: Sakarya Üniversitesi Kariyer Geliştirme Koordinatörlüğünde çalışan tüm personeli,
g) Öğrenci: Sakarya Üniversitesi ön lisans, lisans, yüksek lisans veya doktora programlarından herhangi birine kayıtlı öğrencileri,
h) Mezun: Sakarya Üniversitesinde ön lisans, lisans, yüksek lisans veya doktora programlarından herhangi birini başarı ile tamamlayan mezunları,
ı) Çalışan: Sakarya Üniversitesinde çalışan akademik ve idari personeli,
i) Danışma Kurulu: Kariyer Geliştirme Koordinatörlüğü Danışma Kurulunu,
j) Temsilciler: Birimlerinin yönetimi tarafından belirlenen öğretim üyelerini,
k) CBİKO: Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisini,
l) Kariyer Planlama Dersi: CBİKO tarafından üniversite öğrencilerinde kariyer farkındalığı yaratmak ve onlara kariyer yolculuklarında destek sağlamayı amaçlayan dersi ifade etmektedir.

İKİNCİ BÖLÜM
Koordinatörlüğün Amacı ve Faaliyet Alanları

Koordinatörlüğün amacı
Madde 5 – (1) Koordinatörlüğün amacı üniversitemiz öğrencilerinin, mezunlarının ve çalışanlarının bireysel kariyer planlamalarına destek olmak üzere çeşitli çalışmalar yürüterek istihdam edilebilirliklerini artırmaktır.

Koordinatörlüğün faaliyet alanları
Madde 6 – (1) Koordinatörlüğün faaliyet alanları şunlardır:

1) Kariyer Danışmanlığı
i) Öğrencilerin, mezunların ve çalışanların;
a) Kişilik, ilgi ve becerileri doğrultusunda kendilerini ve potansiyellerini keşfetme sürecine destek olmak,
b)  Kişilik envanteri vb. yardımcı araçlar kullanarak raporlamak ve değerlendirmek,
c) Danışmanlık sürecinde elde edilen veriler ışığında güçlü ve zayıf yönlere ilişkin farkındalık geliştirmek,
ç) Kariyer hedeflerinin belirlenmesine ilişkin ihtiyaç duyulan bilginin erişimine katkı sağlamak,
d) Kariyer hedefleri doğrultusunda kaynakların daha verimli değerlendirilmesine ilişkin önerilerde bulunmak,
e) Kariyer geliştirme sürecindeki muhtemel sorunlara ve problemlere ilişkin farkındalık oluşturmak,
f) Kariyer gelişimini etkileyebilecek bireysel sorunların çözümü için ilgili birimlere yönlendirmek,

ii) Öğrencilerin ve mezunların;
a) Öz geçmiş (CV) hazırlama konusunda bilgi vermek ve destek olmak,
b) Hazırlanan öz geçmişlerin iyileştirilmesine CV danışmanlığı ile katkı sağlamak,
c) İş arama süreçleri/teknikleri konusunda bilgi vermek ve staj/iş arayışında rehberlik etmek,
ç) İş görüşmeleri hakkında bilgi ve destek vermek.

2) Kariyer Etkinlikleri
a) Bireysel kariyer planlama ve geliştirmeye yönelik eğitimler ve atölyeler düzenlemek,
b) Kariyer gelişimine katkı sağlayacak akademik ve sosyal etkinlikler düzenlemek,
c) İş yaşamında karşılaşılabilecek muhtemel sorunların çözümüne yönelik bilgilendirici ve eğitici çalışmalar yapmak,
ç) Koordinatörlüğün amaçları doğrultusunda yapılan çalışmalarla ilgili her türlü yazılı ve görsel yayının hazırlanmasını sağlamak,
d) Koordinatörlüğün faaliyetleri ile ilgili iletişim süreçlerini yönetmek,
e) Koordinatörlüğün faaliyetleri ile ilgili düzenli bilgilendirme yapmak ve duyuruları paylaşmak,
f) Kariyer yönetimi ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel konferanslar, kongreler, sempozyumlar, çalıştaylar, atölyeler, toplantılar vb. faaliyetler düzenlemek.

3) İş Dünyası ile Etkileşim
a) Kariyer günleri ve sektör buluşmaları organize etmek,
b) Staj ve iş imkanları sağlamak üzere özel sektör ile iş birliği yapmak,
c) Öğrenci ve mezunları iş dünyası ile ilgili fırsatlardan haberdar etmek,
ç) Teknik geziler düzenlemek,
d) Kariyer danışmanlığı kapsamında sektörel gelişmeleri incelemek, istihdam piyasalarını izlemek ve raporlamak,
e) Mezunlara erişim konusunda iş dünyasının desteğini almak.

4) İş Birlikleri
Koordinatörlüğün faaliyetlerini gerçekleştirmek ve öğrencilerin, mezunların ve çalışanların kariyer gelişimlerini desteklemek için;
a) Üniversite içi birimler (Eğitim Birimleri, Mezun İlişkileri Koordinatörlüğü, Personel Dairesi Başkanlığı, Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı vb.) ile koordineli bir şekilde çalışmalar yürütmek,
b) Kariyer planlama, uygulama ve araştırma faaliyet alanlarına hitap eden üniversite dışı kurumlar (Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Türkiye İş Kurumu vb.) ile koordineli bir şekilde çalışmalar yürütmek,
c) Öğrencilerin kariyer planlamasının önemi hakkında farkındalık oluşturmalarını, kişisel yetkinliklerini iş dünyasının beklentileri ile ilişkili olarak keşfetmelerini ve uyumlu olacak şekilde geliştirmelerini hedefleyen Kariyer Planlama Dersinin koordinasyonunu sağlamak,
ç) Öğrenci toplulukları ve öğrenci senatosu ile etkinlikler düzenlemek,
d) Üniversitede yapılan kariyer ile ilgili organizasyonların koordinasyonunu sağlamak,
e) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası projelerde yer almak.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Kariyer Geliştirme Koordinatörlüğü, Koordinatörlüğe Bağlı Yönetim Organları ve Görev Tanımları

Koordinatörlük
Madde 7 – (1) Kariyer Geliştirme Koordinatörlüğü temel yürütme organıdır.
(2) Koordinatörlük, Rektörlüğe bağlı olarak bu Yönergenin 5. maddesinde belirtilen amacı gerçekleştirmek üzere 6. maddesinde belirtilen faaliyet alanlarında sorumluluklarını yerine getirir.
(3) Koordinatörlük, Koordinatör ile akademik ve idari personellerden oluşur.

Akademik ve İdari Personel
Madde 8 – (1) Sakarya Üniversitesi Kariyer Geliştirme Koordinatörlüğünün akademik ve idari personel ihtiyacı, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 13. maddesi uyarınca Rektör tarafından görevlendirilecek personel ile karşılanır.
(2) Akademik ve idari personellerin görev ve sorumlulukları, Koordinatörlüğün faaliyet alanlarına giren tüm iş ve işlemlerin yapılmasını ifade etmektedir.

Koordinatörlüğe Bağlı Yönetim Organları
Madde 9 - (1) Koordinatörlüğün yönetim organları şunlardır:
a) Koordinatör
b) Danışma Kurulu
c) Temsilciler.

Koordinatör
Madde 10 – (1) Koordinatör, Rektör tarafından üniversite akademisyenleri arasından 3 yıllığına görevlendirilir. Görev süresi biten Koordinatör tekrar atanabilir.
(2) Koordinatörün görev ve sorumlulukları şunlardır:
a) Sakarya Üniversitesi Kariyer Geliştirme Koordinatörlüğünü temsil etmek,
b) Koordinatörlüğün faaliyetlerinin düzenli işleyişini sağlamak,
c) Koordinatörlüğün görev alanlarına giren faaliyetlerin yürütülmesi ile ilgili her türlü çalışmayı koordine etmek,
ç) Koordinatörlük tarafından düzenlenen etkinlik ve faaliyetlerin duyurulmasını sağlamak,
d) Yıllık faaliyet raporunu Rektörlüğe sunmak ve gerektiğinde Rektörlüğe Koordinatörlük çalışmaları ile ilgili bilgi vermek,
e) Koordinatörlüğün faaliyetlerinin gerçekleştirilmesinde ilgili personele görev dağılımı yapmaktır.

Danışma Kurulu ve Görevleri
Madde 11 - (1) Danışma Kurulu; Üniversite içinden ya da dışından kamu veya özel sektörde yer alan ve alanlarında uzman olan kişiler arasından, Koordinatörün önerisi ile belirlenir.
(2) Danışma Kurulu üyeleri Rektör tarafından üç yıllığına belirlenen yedi üyeden oluşur. Süresi biten üye yeniden görevlendirilebilir. Herhangi bir nedenle görevinden ayrılan üyenin yerine kalan süreyi tamamlamak üzere aynı usulle yeni bir üye görevlendirilir.
(3) Danışma Kurulu; Koordinatörlüğün faaliyetleri ile ilgili öneri niteliğinde görüş bildirir ve faaliyetlerin yürütülmesine katkı sağlar.
(4) Danışma Kurulu toplantılarına Koordinatör başkanlık eder ve yılda en az bir kez olmak üzere Koordinatörün çağrısı ile toplanır. Koordinatör gerekli gördüğü takdirde Danışma Kurulunu olağanüstü toplantıya çağırabilir.

Temsilciler ve Görevleri
Madde 12 - (1) Koordinatörlüğün çalışmalarını daha etkin ve verimli yürütmek üzere eğitim birimlerinin yönetimi tarafından belirlenen öğretim üyeleri, ilgili birim yöneticisinin önerisi ile Rektör tarafından Kariyer Temsilcisi olarak görevlendirilir.
(2) Temsilcinin görev süresi bulunmuş olduğu idari görev süresi ile sınırlıdır. Görev süresi dolan temsilcinin yerine idari göreve atanan kişi Kariyer Temsilcisi olarak göreve başlar.
(3) Temsilciler, Koordinatörlüğün aldığı kararların kendi birimlerinde uygulanmasını sağlar.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler

Hüküm bulunmayan haller
Madde 13 – (1) Bu yönergede hüküm bulunmayan hallerde ilgili diğer mevzuat hükümleri ve Senato kararları uygulanır.

Yürürlük
Madde 14 – (1) Bu Yönerge Üniversite Senatosunda kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer.

Yürütme
Madde 15 – (1) Bu Yönerge Sakarya Üniversitesi Rektörü tarafından yürütülür.